Friday, December 27, 2013

La Dalle

I wish you a Merry Christmas !


Photography by - @blandinepstlc
---


I'm wearing : Blazer (H&M) / Denim Shirt (WhoAU) / Blue Pants (ZARA) / Boots (Timberland) / Tie (ZARA)

I would like to start by wishing a Happy Christmas to all of you and your family of course. What did you get as gift this year ? I just got that awesome tie from my Mom, that's why I decided to wear it for this shoot, it seemed important to me to show her how much I loved that present. 
A few days ago that girl asked me for taking photos because she wanted to become a fashion blogger too. So, I did ! I came to take some photos, and she took those ones. It was on a place that she used to call "La dalle" that's why I chose this title. I am also wearing that blazer I found at H&M this summer, it wasn't that cold this morning. I thought it was a perfect weather for going out without wearing a coat, I terribly miss summer (even if I cannot deny that the winter is hotter than usual this year). The shirt goes perfectly with the pants because of the difference shades of blue. The boots - let's talk about the boots. I bought them for $100 last year in NYC because my best friend forced me, not to mention that I was very doubtful about to find a way to wear it. But finally it looks pretty nice, and I am surely decided to wear it again when it's going to be colder. 
---

Tout d'abord je pense qu'il est important de vous souhaiter à tous un joyeux Noël, j'espère sincèrement que vous avez tous passé de bonnes fêtes avec vos familles. 
Cette année ma mère m'a offert cette très belle cravate, je dois avouer que j'avais déjà "flashé" dessus quand je l'avais vu chez Zara . Donc, j'ai pensé que ça serait une bonne idée de la porter dans ce shoot pour lui montrer à quel point j'apprécie son cadeau. 
Mon amie Blandine voulait faire des photos, elle prévoit d'ailleurs d'ouvrir un blog de mode. Je ne  pouvais pas refuser de l'aider surtout que j'aurais bien aimé qu'on m'aide aussi à mes débuts. Bon passons, je porte également ce super blazer que j'ai acheté chez H&M où je pense qu'il est encore disponible. Ce matin il faisait plutôt bon sur Paris comparé aux jours précédents, j'ai donc profité de cette matinée ensoleillée pour laisser mon manteau chez moi après les semaines de froids qui ont précédé.  La chemise en jeans que je porte va parfaitement avec le pantalon, rien de bien compliqué, l'important c'est que ça rend bien. Et puis, j'ai sorti mes Timberlands du placards et ça correspond parfaitement à la tenue que je porte.









Have an awesome day - Maxime

3 comments:

  1. nice look

    http://theguyinmilano.blogspot.it/

    ReplyDelete
  2. such an awesome outfit, you look great! I love your style, followed you on Bloglovin! ;)
    Emma xx
    http://iemmafashion.com/

    ReplyDelete